2014

25.12.2014 21:34

Maggies 2014 

Maggie blev mamma till 10 st härliga valpar den 23 febuari. Och en fick följa med hem Australians Dreaming Dea.

Maggie o Anders började tävla rallylydnad och fick ihop 2 godkända resultat, om Maggie hade kunnat hålla lite tyst hade nybörjar titeln varit i hamn.

Men den tredje godkännde kommer säkert fort under 2015, hoppas jag. 

 

Aron o jag fixade Mästar titeln i Rallylydnad i maj, ca 1 år efter vår första start. En härlig dag.

Det blev en del tävlingar, med olika resultat. Vi ligger på 92a plats till SM nästa år, ser lite mörkt ut. Men vi kommer kämpa på,

första starten nästa år blir 31/1. Men den får vi ta som en träninge, Aron brukar va supertaggad och då är det inte så lätt och få till det.

Vi inleder nästa år med inomhusträning på Segra Gymnasiet med Helsingborgs Bk. 

Vi hoppas på ett bra Rally År.

Lilla Dea bus har gått valpkurs på Svalövs Bk med Maria och Lena som instruköter, en super kurs.

Lilla bus har tränat lite rallylydand och börjar bli duktig. 

Hon har även fått 3 HP på utställning på 3 försök inte dåligt.

 

Jag har haft Rallylydnadskurs under våren, där många har varit ut och tävlat, det är ju jätte kul.

Anders har gått utbilding till Allmänlydnadsinstruktör och fick sitt intyg i december.

Anders hade en valpkurs under hösten, som jag och Dea var med på. Dea som deltagare och jag som medhjälpare.

En jätte rolig kurs.

Under nästa år har jag bestämt mig för att inte ha några kurser på Bjuvs Bk.

All tid till Aron och Dea.

Gott slut och Gott Nytt år till er alla.