Aron Rallymästare

17.05.2014 22:37

I dag var det Rallytävling igen, blev en aning förvånad när man inte fick en banskiss. De skulle spara papper och hade satt upp en banskiss på ett fönster. Vill man ha det för sig själv fick man fotografera den med mobilen, suck. Om det var för miljön, så var det lite konstigt i att vi fick godis till hunden i en platspåse i stället. Hur miljövänligt var nu det????????

Banvandring var helt okej, men döm av min förvåning. Vi fick 3 minus på heltheten pga av långsamt tempo, hur gick det till?? Det är ju inte på tid????

O 10 minus  för Bris, på vad undrar jag. de andra minus är helt okej. Så vi slutade på 76 poäng, och det är jag inte nöjd med. Men jag är nöjd med att klarat Rallymästar titeln, på 4 försök och ett av dessa "diskade" vi oss.

Man skall ha 3 godkända resultat för att bli Rallymästare. 

Nu blir det till och jaga en 100 poängs runda och SM 2015 hade ju varit roligt.

Men bedömning är inte lätt, många av de som tävlar i Mästarklass hade valt o inte tävla i Burlöv pga av domar valet. Och jag kan ju säga att det är stor skillnad på domarna i Rallylydnad. Det som är godkänt för en domare kan ge många minus poäng för en annan domare. 

Rallylydnads skall ju vara roligt, men det hade nog varit bättre med tydligare regler.

Efter detta hämtade jag Anders på Helsingborgs Bryggeri som hade 3 års jubleum. Och ett litet snack med Calle, ha som har Deas bror Dex. Som stod o visade/sålde varor från Bjärhus Gårdsbutik. Jag fick smaka en utsökt ölkorv.

Väl hemma så blev det ett glass rött och att njuta av solen.

Anders, Wilma, Maggie och Dea var en runda i skogen där Maggie och Dea fick springa och busa. Dea fick även träffa 2 rottweilervalpar, men det är ju inga problem för den "katiga" kelpie valpen Dea.