En dag i lagens namn

14.04.2014 22:26

Jag lite efter kl 8,  var jag, Anders och Max på väg till Helsingborgs Tingsrätt. Det var dax för rättegång i den tråkiga händelsen den 18 december, när Max och 5 kompisar blev rånade i Rosenträdgården vid Kärnan.

Det blev jobbigt för Max, del så kom förmodligen känslan från rånet upp igen till ytan. Och sedan kan det inte vara lätt att sitta och titta på "rånaren" och veta och han har varit hemma hos oss många gånger. Men tyvärr har han hamnat i missbruk, och kommer ej ihåg något om rånet.

Väl hemma igen tog vi det lite lungt, och Aron och jag tog en långpromenad. Känns skönt att rättegången är över. Så får vi se hur stort skadestånd Max får, den kan ju vara lite "plåster på såret" med lite pengar, som han kan använda till vad han tycker är roligt.

 

Det blev en träningsrunda med Aron i Rallylydand, vi tränade på mästarklass skyltar och mycket högerhantering. Nästan allt fungerar, men vi har en bit kvar till att det blir perfekt. Hoppas vi fixar och justera en del till starten i Osby.

Nu är det bara en vecka kvar, tills vi hämtar hem Maggie och Dea. Men innan dess har varit mycket och fixa under denna vecka.

Tänkt i morgon fyller min minsta son Max 14 år, vad tiden har gått fort. 

 

På bilden Maggie och lilla Dezzi som kommer flytta till Landskrona och kommer gå samma valpkurs som jag och Dea på Svalövs Bk med Maria Venhammar.