En intensiv helg.

23.03.2014 20:20

I fredagsmorse, tanken var hoppas denna jobbdag går fort, vill ju bara ner till Maggie och valparna. Ja tiden gick, och Max kom till mitt jobb och åkte hem med mig. In i 180, hämta o lämna saker.

Ett besök på "röda näsan" lite Helsingborgs Öl till uppförade Mari. Vi gillar ju samma variant. Och sedan till Mc, men fy var de var långsamma. Jag och barnen stod där o hoppade, kom med vår med mat nuuuuuuuuu.

Äntligen var vi på väg till Maggie och valparna.

När vi svängde mot gården, var där en viss svart herre som lät väldigt högt. Väl inne på gården, träffade vi Maggie i stallet. Och sedan gick vi till  "gästlägenheten" där Maggie vissade oss sin småttingar, hela 10 st. 

Mari fick städa lite innan vi kunde komma in i valphagen. När jag satte mig på golvet, hade jag helt plötsligt en valp i famnen. Och det visar sig vara den valpen som Mari(uppfödaren)hade tänkt kunde passa oss.  Och så blev det, Dreaming Dea blir en liten söt brun Kelpie tik.

Beskrivning på denna lilla kelpie tjej är "henne tar min inte där man satte henne" hon vet vad hon vill. Det kommer bli en utmaning för mig. Jag som bara har tränat och tävlat hanar.

Vid kl 20 satte oss i bilen för hemfärd, och då började bilderna komma in på FB, och lilla Dea är ju en riktig goding.. 

Idag har den femte valpen fått ägare. Och sedan kommer det vara 4 till som skall bestämma sig. I dags läget finns det 1 hanvalp kvar..

Vi gav 2 st fleece spindlar till valparna, får se om de är hela nästa gång vi kommer ner och tittar Maggie, Dea och hela gänget.

 

I går lördag blev det lite besök på second affärer, letar lite förvaringsmöbler. Men det fanns inte det jag sökte, får fortsätta leta på nätet.

 

På lördagskvällen kom Anders syster Annika och grabbarna på lite mat. Det bor i USA, men har provbott i Sveringe. De åker snart tillbaka till USA.

Idag söndag blev det lite Rallyträning, med mycket störing av en liten vit. Men den goa Aron kunde träna ändå.

Sedan blev det hem och förtsätta och röja på andra plan. 

 

Nu tar jag en lugn stund i soffan, i morgon är det jobbb som vanligt.