Mars är det visst

14.03.2014 21:27

Mars är det visst, men det kunde ha varit april. 

Förra helgen gick i Bjuvs bk och kökets tecken, men jag o Aron fick lite träning i vårvärmen.

Försöker få till så mycket träning som möjligt, käre Aron börjar hitta lite av lugnet. Men den nya grejen är "en skylt och sedan korv" eller hur. Var fick han det i från?????

Måndag morgon, jäv......... skit, hade fått något skräp i kroppen. Det blev soffläge både måndag och tisdag, i onsdags började rätta till sig. 

Det var kursstart på klubbe denna vecka, det kommer bli en roligt Rallylydnadskurs i vår. Det är jag övertygand om, men Paula och jag kommer säkert ha och göra. Och det är ju det som är det roliga.

I går var det ju till att hjälpa "köksansvariga" med inköpen inför lördagens föresläsning med Curt Blixt, det skall bli intressant o lyssna på honom. Även om det blir lite köksarbete oxå.

På torsdagkvällen blev det äntligen Rally träning på Gustavsborg. Nu har vi 3 gånger kvar på inomhus träningen, från om med april blir det rallybanor på klubben om torsdagar. Tur det finns facebook, så jag kan förmedla när o hur det finns möjlighet o träna rally, i min regi.

Fick höra att det finns på Youtube en BC som när matten backar backar hunden och byta sida runt föraren.  Nu är jag och Aron i hårt träning, på att backa och göra både framför och bakom byte och fortsätta backa, snart sitter det. Tänkte lära in fotgående och skicka honom framför mig och sedan fortsätta promenaden  i backande för Aron, inget är omöjlligt för min svarta pärla.

Idag blev det till och "sitta inne" på jobbet, och det gick bra. Fick gjort en hel del, på förmiddagen. Kompade ut 12.30, hem i ifart för klädbyte, nästa anhalt var hos Advokat Stefan, som skall hjälpa Max och hans 5 kompisar som blev rånade lite innan jul. Det blir rättegång 14 april, får vi hoppas. För alla måste ju dyka upp, och jag är inte helt övertygad om att det blir så.

Anders och Wilma har läst förhörsprotokollen i kväll, jag får ta tag i det på måndag när jag har ledig dag. Risken finns att både jag och Max bryter ihop i tingsrätten, ja jag får väl bjuda på det.

Nu till lite roligheter, nästa fredag skall vi besöka kennel Australian Mates. Skall bli kul och träffa Maggie, det är lite tomt  här hemma utan Loppan.

Vi skall oxå i denna besök, välja vem som skall bli kallad Dea och följa med oss hem den 21 april. Det kommer inte bli en lätt historia, alla är ju så söt

 

 

På bilden en hel hög med underbara Maggie valpar.