Nu har Dea flyttat hit.

23.04.2014 23:27

I dag onsdag var det min tur att vara hemma pga av valp. Har semester till söndag.

 

Lilla Dea vaknade ca 06.45, och då var det bara till och gå upp och få på sig kläderna

Det blev en ganska lugna förmmiddag med små promenader med Dea, innan jag och Aron skulle köra och träna lite rally. Gick jag, Maggie och Dea en runda, vi fastnade vid en granne som tyckte Dea var så, söt. Konstigt det är de ju ingen som gör, eller???????????

Efter det körde jag och Aron till Bjuvs bk för Rallylydnadsträning.

Aron har tyvärr lite ont i sin rygg, som förmodligen beror på att han lite svår och slappna av hemma. Han vill ju har koll på allt, och glömmer o vila.

Undvek hoppa och snabba inkallningar från liggande. Håll tummarna alla vänner för att det fungerar på tävlingen på lördag.

Wilma skulle ju komma hem och vara "hundvakt" jaja då skall man kanske ta husnyckel med sig.

Så jag fick skynda mig hem, väl hemma så tog jag Maggie och Wilma tog Dea så gick vi en runda. Och Dea och Maggie fick springa på fotbollplanen, Maggie hade mycket spring i benen och Dea försökte "hänga på " med det var inte lätt.

 

Sedan lite mat i magen, och ner på klubben och fixa i köket. Wilma och Dea fick följa med. Så det blev debut för Dea på klubben.

 

Avslutade dagen med Kelpie bus mellan Dea och hennes mamma. Och en Aron som tycker det är lite jobbigt med 2 tjejer som busar.

O nu är det utgång med hundar, och sedan är det till och hitta sängen.