Rallytävling mm

05.05.2014 13:05

Det har varit en intensiv hundhelg.

Med både Rallylydandstävling på Söderåsens Bk både lördag och söndag, och Utställning på Bjuvs bk på lördagen.

Hade start nummer 5 på lördagen är lite lågt för oss, för Aron behöver ett tag på sig att lugna ner sig, och ha koll på stället.

Men det han vi inte riktigt som jag vill,så det blev lite bris, oro och lite annat, och 10 minus på mig, kallad in för tidigt vid hinder, suck. Men vi fick 74 poäng, vårt andra godkända resultat av 2 möjliga. Så det var ju kul.

Deas syster Dana var oxå med sin matte på tävlingen, o stora syster Hedda tävlande oxå. Så när vi tävlat färdigt blev det valpbus i skogen. 

Danas "stora syster" Clara o matte Eva lyckades med konststycket att få 100 poäng. GRATTIS till det.

Eftere prisutdelning och lite snack var det dax och köra till Bjuvs bk och hjälpa till i köket lite. Wilma o Max hade varit där sedan 7 på morgonen, så det blev att köra hem dem först.

Men det var ganska lugnt när jag kom tillbaka, så det blev lite analys snack om min och Arons tävling. Vi behöver mer rutin och Aron måste hitta det lugnt han hade i slutet på förra året. Så det är bara till o träna på.

På söndagens tävling följde Anders och Maggie också med, och då fick Dea åka med mamma o husse. Vi träffade Dex med familj innan vi skulle tävla, han och Dea hade en roligt syskon träff. 

Oddsen var inte med mig o Aron, starten in låg precis vid ingången till toaletterna och cafét, ingen höjdare för oss. Aron vill ju hälsa på folket som gick in och ut, och ville in i stugan och kolla vad som fanns där. Så vi fick inte igång vår "bubbla" så det blir fel utförd övning vid första skylten, suck.

Sedan gick det väl ganska bra, tills en hund "skrek" så blev det lite brist i sammarbetet. Och precis innan mål gick han över till vänster sida.

Och det slutade att jag gick fick hjärnsläpp i honnören, så vi blev diskade. Jaja det var den tävlingshelgen. Kommer en ny tävling den 17 maj, hoppas på bättre sammarbete och flyt då.

Just nu är det lugnt i huset, Dea o Maggie har busat, så nu blev Dea lite trött. 

Jag har semester till fredag, skulle vara hemma o mysa. Men nu började det bli kanska fullbokat, men det är bara roligt. I kväll blir det styrelsemöte på Bjuvs bk.