Sista veckan

09.04.2014 10:40

Den sista veckan har varit märkt av feber, halsont och förkyldning, inte så kul.

Men jag har kämpat på så gott det gått.

I fredags var det Bowling och god mat med kära kollegorna, kul kväll. Men en av tjejerna trillade på banan och bröt foten mindre roligt. Hoppas du snart är tillbaka på jobb Veronica.

Lördags var det äntigen dax för Rallylydandsdagen på Bjuvs bk. 7 härliga tjejer kom.

Men dator har sina bestämda åsikter hur varm det skall vara i ett rum för att den vill visa sig. Och det var för kallt i lektionsalen, men talade den om det, nä.

Jag fick komma på det själv och vara upp den vid fika bordet. Sedan kunde vi köra igång, med skylt genomgång, banritning och banbyggande på förmiddagen.

Sedan blev det praktik hela eftermiddagen. Det blev tydligen en hård eftermiddag, får alla hundar o mattar verkade vara trötta när de kom hem.

Men det verkade som alla var nöjda med dagen. Vi får se om vi gör något likande nästa år.

Jag hittade en 50 tals sekretär på block för 150 kr, så det var bara till och köra in till Helsingborg o köpa den. Har letat ett tag efter en sådan, där man kan skjuta in "skrivbordet". Nu väntar den på lite uppfrächning, får se när jag hinner det. Har ju några till projekt som skall fixas. Kanske det kommer finnas någon minut över när Dea sover eller så.

Vi har även hunnit med ett besök hos Maggie o valparna, kul och se alla. Det kan tröja ett tag innan vi får se alla på samma plats igen. Flera av dem åker till sina nya hem på Påskdagen, men vi hämtar Maggie och Dea på annandag Påsk efter Anders har vallat.

Alla valpar är pigga o goa, 9 av 10 har hittat nya hem. Det är bara lille Dex kvar, men det måste ju bara finnas någon som vill ge honom ett hem.

Så kära vänner hör efter om någon ni känner är sugen på en Kelpie valp.

Nu skall jag fortsätta att jobba på att bli av med min förkyldning, hur roligt är det att se ut som gråtit i en veckan.

 

På bilden Austalian Mates Dreaming Dea 6 veckor gammal