Vecka 17

27.04.2014 22:33

Har varit en skön vecka, mycket hundmys lite jobb. Men det är ganska skönt med lite av varje.

Aron uppför sig inte riktigt som jag hade trott mot Dea, det känns som han inte riktigt vet hur han skall uppföra sig.

Men det blir bättre för varje dag.

I går lördag var jag och Aron på Osby Bk och gjorde debut i Mästarklass i Rallylydnad.

Hade jag bara läst reglerna mer noga hade vi haft 10 poäng mer. Nu blev det 80 poäng, så nu är vi 2 godkända tävlingar från Mästartiteln.

I veckan blir det träning att hålla rätt position och att Aron inte skall vara så glad att följa med sin matte. Och självklart skall vi öva på skickade till kon utan att jag backa Aron. Inga fler minus tior på den skylten.

Det var en bra bana, bara man lät bli att titta på banskissen, för det var nog en av den mer otydliga banskisser jag har upplevt. Men banan var roligt och det är ju huvudsaken.

Nästa helg blir det Rally tävling både lördag o söndag på Söderåsens Bk. Hoppas på bra resultat.

Sedan är det bärande av föremål som vi måste få till ett flyt på.

Idag söndag har jag jobbat till 15.30, jaja det var helt okej.

Efter det blev det trädgårdsmys med Dea o Maggie, jag satt lungt i en stol och Dea o Maggie hade race i vår "stora" trädgård.

Inleder nästa vecka med fridag, 3 dagars arbete sedan en dryg veckas ledighet.