Första bloggen

22.02.2014 12:54

Då har vi hemsidan igen.

Det blir mycket jobb innan det blir som jag vill.

Blogg

2014

25.12.2014 21:34
Maggies 2014  Maggie blev mamma till 10 st härliga valpar den 23 febuari. Och en fick följa med hem Australians Dreaming Dea. Maggie o Anders började tävla rallylydnad och fick ihop 2 godkända resultat, om Maggie hade kunnat hålla lite tyst hade nybörjar titeln varit i hamn. Men den tredje...

Aron Rallymästare

17.05.2014 22:37
I dag var det Rallytävling igen, blev en aning förvånad när man inte fick en banskiss. De skulle spara papper och hade satt upp en banskiss på ett fönster. Vill man ha det för sig själv fick man fotografera den med mobilen, suck. Om det var för miljön, så var det lite konstigt i att vi fick godis...

Rallytävling mm

05.05.2014 13:05
Det har varit en intensiv hundhelg. Med både Rallylydandstävling på Söderåsens Bk både lördag och söndag, och Utställning på Bjuvs bk på lördagen. Hade start nummer 5 på lördagen är lite lågt för oss, för Aron behöver ett tag på sig att lugna ner sig, och ha koll på stället. Men det han vi inte...

Vecka 17

27.04.2014 22:33
Har varit en skön vecka, mycket hundmys lite jobb. Men det är ganska skönt med lite av varje. Aron uppför sig inte riktigt som jag hade trott mot Dea, det känns som han inte riktigt vet hur han skall uppföra sig. Men det blir bättre för varje dag. I går lördag var jag och Aron på Osby Bk och gjorde...

Nu har Dea flyttat hit.

23.04.2014 23:27
I dag onsdag var det min tur att vara hemma pga av valp. Har semester till söndag.   Lilla Dea vaknade ca 06.45, och då var det bara till och gå upp och få på sig kläderna Det blev en ganska lugna förmmiddag med små promenader med Dea, innan jag och Aron skulle köra och träna lite rally. Gick...

En dag i lagens namn

14.04.2014 22:26
Jag lite efter kl 8,  var jag, Anders och Max på väg till Helsingborgs Tingsrätt. Det var dax för rättegång i den tråkiga händelsen den 18 december, när Max och 5 kompisar blev rånade i Rosenträdgården vid Kärnan. Det blev jobbigt för Max, del så kom förmodligen känslan från rånet upp igen...

Sista veckan

09.04.2014 10:40
Den sista veckan har varit märkt av feber, halsont och förkyldning, inte så kul. Men jag har kämpat på så gott det gått. I fredags var det Bowling och god mat med kära kollegorna, kul kväll. Men en av tjejerna trillade på banan och bröt foten mindre roligt. Hoppas du snart är tillbaka på jobb...

En intensiv helg.

23.03.2014 20:20
I fredagsmorse, tanken var hoppas denna jobbdag går fort, vill ju bara ner till Maggie och valparna. Ja tiden gick, och Max kom till mitt jobb och åkte hem med mig. In i 180, hämta o lämna saker. Ett besök på "röda näsan" lite Helsingborgs Öl till uppförade Mari. Vi gillar ju samma variant. Och...

Mars är det visst

14.03.2014 21:27
Mars är det visst, men det kunde ha varit april.  Förra helgen gick i Bjuvs bk och kökets tecken, men jag o Aron fick lite träning i vårvärmen. Försöker få till så mycket träning som möjligt, käre Aron börjar hitta lite av lugnet. Men den nya grejen är "en skylt och sedan korv" eller hur. Var...

27 februari. Veckans enda lediga dag

27.02.2014 22:18
Denna lediga dag startade jag med lite sovmorgon, jaja sov gjorde jag inte men jag kunde ligga kvar i sängen och ta det lugnt. Nu när vi bara har en hund hemma, så slipper jag upp rasta hund på morgonen. Efter en lugn frukost, blev det en runda på närshopen Väla. Var även på Grizzly och tittade på...
1 | 2 >>